Snabbstopp vid Forsmark 1

Snabbstopp vid Forsmark 1 Sent på förmiddagen på tisdagen drabbades Forsmark 1 av ett snabbstopp. Stoppet orsakades av problem med en matarvattenpump i en av anläggningens turbinsträngar. Snabbstoppsrutinerna fungerade helt utan anmärkning. Man räknar med att Forsmark skall kunna börja leverera el till kraftnätet igen på onsdagen. Lämnat av informationsavdelningen, Forsmarks Kraftgrupp AB För vidare information kontakta: Claes-Inge Andersson, informationschef Forsmarks Kraftgrupp AB, telefon 0173-825 05. Forsmark 1 producerar drygt sju miljarder kilowattimmar varje år. Det motsvarar den ungefärliga årsförbrukning för hela Stockholm. Mer information om Forsmark finns på Forsmarks Kraftgrupps hemsida. Till Forsmarks Kraftgrupps hemsida ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20040805BIT20750/wkr0001.pdf