Standard & Poor's ändrar Vattenfall AB:s outlook till stable

STANDARD & POOR'S äNDRAR VATTENFALL AB:S OUTLOOK TILL STABLE Standard & Poor's (S&P) har i dag tillkännagivit att ratingföretaget ändrat bedömningen av Outlook från Negative till Stable. Samtidigt bekräftar Standard & Poor's sin "A- / A-2" rating när det gäller Vattenfall. För ytterligare information hänvisar vi till S&P:s hemsida www.standardandpoors.com (välj Credit Ratings Actions under Fixed Income i navigationsrutan till vänster) eller gå till www.vattenfall.se (välj Om Vattenfall, därefter Finansiell information, Kreditbetyg). Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Klaus Aurich, ansvarig för Investor Relations, telefon 08-739 6514 Martin May, presschef Vattenfall AB, telefon 08-739 52 70, mobil 070- 539 52 70. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT01700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT01700/wkr0002.pdf