Telefonkonferens och presslunch om Vattenfalls niomånadersresultat 2003

Telefonkonferens och presslunch om Vattenfalls niomånadersresultat 2003 Vattenfall kommer att presentera sin niomånadersrapport torsdagen den 6 november 2003. I anslutning till det anordnas en telefonkonferens på engelska följd av en presslunch på svenska. Rapporten publiceras klockan 9.00 på www.vattenfall.se och www.vattenfall.com. Samma dag klockan 10.00 presenteras rapporten vid en telefonkonferens med koncernchefen Lars G Josefsson och finansdirektören Matts Ekman. Efter presentationen ges tillfälle att ställa frågor. OBS! Såväl presentationen som frågestunden sker på engelska. Samma dag klockan 12.00 är intresserade journalister välkomna till en enklare presslunch på Vattenfalls huvudkontor i Stockholm, där Lars Josefsson och Matts Ekman besvarar frågor om rapporten. OBS! Presslunchen genomförs på svenska. Anmäl deltagande till Vattenfalls pressavdelning press@vattenfall.se eller fax 08-739 51 29. Fakta om konferenssamtalet: Deltar i telefonkonferensen gör du genom att några minuter före kl 10.00 ringa telefonnummer +44 (0)20 7162 0180. Du kan också lyssna till telefonkonferensen under fem dagar. För att göra det, ring telefonnummer + 44 (0)20 8288 4459 (kodnummer 251032). Webcast: För att följa Vattenfalls presentation på internet (ljud + presentationsbilder), klicka på www.financialhearings.com och välj "Vattenfall". Presentationen kommer att arkiveras flera månader. Alternativt går det också att följa bildpresentationen på www.vattenfall.se och www.vattenfall.com. Välj Investors / Presentations.. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Klaus Aurich, chef för Investor Relations, telefon 08-7396514, mobil 070-5396514. Martin May, chef för Group Media Relations, telefon: 08-739 52 70. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/30/20040805BIT21300/wkr0001.pdf