Telefonkonferens om Vattenfalls resultat för första kvartalet 2003

Telefonkonferens om Vattenfalls resultat för första kvartalet 2003 Vattenfallkoncernens rapport för första kvartalet 2003 offentliggörs på tisdag 13 maj. Rapporten presenteras samma dag (på engelska) av koncernchefen Lars G Josefsson och finansdirektör Matts Ekman. De besvarar också frågor från finansanalytiker och journalister. Rapporten offentliggörs på http://www.vattenfall.com/ kl 9:00. Presentationen hålls samma dag kl 10:00 vid en telefonkonferens med Lars G Josefsson och Matts Ekman. Den följs av en frågestund. Journalister kan delta i telefonkonferensen genom att ringa telefonnummer +44 (0)20 7162 0180 några minuter före kl 10.00. Man kan lyssna på en inspelning av telefonkonferensen under fem dagar genom att ringa telefonnummer +44 (0)20 8288 4459 (kod 349512). För att följa Vattenfalls presentation på internet (ljud + presentationsbilder), gå in på http://www.financialhearings.com/ och välj "Vattenfall". Presentationen arkiveras flera månader. Alternativt kan man se presentationsbilderna i PDF-format på http://www.vattenfall.com/ välj Investors/Presentations. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Klaus Aurich, Chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14. Susanna Hjertonsson, Investor Relations, telefon 08-739 63 62, mobil 070-313 63 62. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00170/wkr0002.pdf