Två nya ledamöter i Vattenfalls styrelse

Två nya ledamöter i Vattenfalls styrelse Maarit Aarni, Finland, och Lone Fønss Schrøder, Danmark, utsågs på torsdagen till styrelseledamöter i Vattenfall AB. Beslutet fattades av bolagets extra bolagsstämma, som också beslutade om efterutdelning på 190 miljoner kr till ägaren i enlighet med liggande förslag. Maarit Aarni, född 1953, är vice VD, Borealis Polymers Oy, Finland, affärsenhet Phenol. Hon har tidigare bland annat varit VD för Borealis A/S, Olefins, affärsenhet Phenol & Aromatics Danmark. Hon är kemiingenjör och MBA, finsk medborgare. Lone Fønss Schrøder är född 1960. Hon har tidigare bland annat varit vice VD för A.P. Møller, med ansvar för divisionen Gas Tanker och därefter för divisionerna Global Procurement Pilot, Bulk and Car Carrier (PCTC). Hon är civilekonom och jur.kand., dansk medborgare. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Martin May, chef för Group Media Relations, telefon: 08-739 52 70. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. För vidare information, se www.vattenfall.se . Under OM VATTENFALL/PRESS finns medieservice, bland annat bildarkiv och pressmeddelanden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00560/wkr0002.pdf