Vattenfall förlänger avtal om skidsponsring

Vattenfall förlänger avtal om skidsponsring Vattenfall har beslutat att fortsätta det 10 år långa sponsorsamarbetet med Svenska Skidförbundet som inleddes så tidigt som 1994 inom längdsporten och 1997 för den alpina verksamheten. Avtal om förlängt samarbete har nu tecknats med båda dessa discipliner fram till och med juni 2006. - Tio år är lång tid i sponsringssammanhang och vi är glada att Vattenfall delar vår uppfattning att samarbetet fungerat väl för båda parter och därför valt att förlänga avtalet, säger Svenska Skidförbundets ordförande Carl Eric Stålberg. - Samarbetet med Svenska Skidförbundet har varit en uthållig satsning som givit utdelning på det sportsliga planet i form av medaljer och samtidigt stärkt Vattenfalls goodwill och varumärke världen över, säger Marie Nylin, chef för marknadskommunikation Sverige inom Vattenfall. Svenska Skidförbundet och Vattenfall ser nu fram emot att vidareutveckla detta starka samarbete under de närmaste två åren. Ytterligare frågor hänvisas till: Ordförande Svenska Skidförbundet, Carl Eric Stålberg telefon 08-58 59 12 96 Chef marknadskommunikation Sverige, Vattenfall, Marie Nylin telefon 08-739 61 19. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20040805BIT21290/wkr0001.pdf