Vattenfall sänker elpriset

Vattenfall sänker elpriset Den extremt torra sommaren och fortsatt brist på nederbörd under hela hösten har gjort att elprisnivåerna på den nordiska elbörsen NordPool stigit kraftigt från oktober till januari. Inte på 50 år har nivån på vattenmagasinen varit så låg. - Den långsiktiga prisutvecklingen NordPool har under den senaste tiden visat en nedgående trend. Vattenfalls elpriser till kund följer den långsiktiga prisutvecklingen på elbörsen, därför sänker nu vi nu prisnivån på tillsvidarepriserna, från 72,0 öre/kWh inkl. moms till 62,0 öre/kWh inkl. moms ( 49,6 öre exklusive moms ) från och med den 15 mars 2003, säger Jan-Åke Karlsson, chef Vattenfall Försäljning Sverige. - Vattenfalls hantering av elinköpen innebär att våra kunder inte har utsatts för de mest extrema prishöjningarna på elbörsen de senaste månaderna säger Jan-Åke Karlsson. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Jan-Åke Karlsson, chef Vattenfall Försäljning Sverige, 070/ 567 71 35 Gert Honnér, informationschef Vattenfall Försäljning Sverige, 070/ 539 51 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/19/20030219BIT00860/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/19/20030219BIT00860/wkr0002.pdf