Vattenfall satsar 600 miljoner för att förenkla för elkunden

INBJUDAN TILL PRESSMÖTE 2002-10-23 Vattenfall satsar 600 miljoner för att förenkla för elkunden Idag klockan 10:00 presenterar Vattenfalls koncernchef Lars G Josefsson ett omfattande treårigt åtgärdsprogram. Upp till 600 miljoner kronor kommer att satsas för att stärka kundens ställning på marknaden. Plats: Elverket, Linnégatan 69 Datum: Onsdagen den 23 oktober 2002 Tid: Klockan 10.00 - ca 11.00 Sedan avregleringen 1996 har elmarknaden öppnats upp och idag råder en fri konkurrens. Men fortfarande kvarstår en rad problem för Sveriges elkunder. Många tycker att fakturan är svår att förstå, flera upplever också svårigheter med att byta leverantör och att förstå elbolagens prissättning. Satsningen innebär att Vattenfall investerar 600 miljoner kronor i en rad åtgärder som förenklar för kunden som t.ex. fjärravläsning av elmätare, fast månadskostnad för el m.m. Vid pressmötet berättar Vattenfalls koncernchef Lars G Josefsson om vad som ligger bakom satsningen, vilka åtgärder Vattenfall kommer att genomföra och hur dessa åtgärder kommer att förenkla för elkunderna. Under pressträffen finns det också en möjlighet att ställa frågor till Hannu Kostiainen, ansvarig för satsningen, Jan-Åke Karlsson, chef Vattenfall Försäljning Sverige och Per Hallberg, chef Vattenfall Elnät Sverige. För ytterligare information och anmälan kontakta: Karl-Erik Olsson, Presschef Vattenfall, telefon 08-739 75 83 eller 070-538 81 38, e-post: karlerik.olsson@vattenfall.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT01280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT01280/wkr0002.pdf