Vattenfall Sveanät miljöcertifierat

Vattenfall Sveanät miljöcertifierat Först bland Vattenfalls svenska nätbolag har Vattenfall Sveanät AB miljöcertifierats. Efter att noga ha gått igenom Vattenfall Sveanäts miljöarbete har certifieringsföretaget Semko-Dekra miljöcertifierat bolaget. Sveanät är därmed först bland Vattenfalls fyra stora regionala nätbolag med en sådan certifiering. Certifieringen har föregåtts av ett års noggrann genomgång av alla rutiner och verksamheter. - Nätverksamhet har ingen stor miljöpåverkan, men för oss som företag, är det nödvändigt att sköta våra anläggningar på ett bra sätt. Vi har infört ett miljöledningssystem som gör att vi nu har god ordning och reda i vårt miljöarbete. Ett huvudkrav för certifiering är att företaget i sitt arbete ska uppnå ständiga förbättringar på miljöområdet. Ledningens engagemang är en förutsättning för ett lyckat resultat. Denna certifiering är ett kvitto på att vi är på rätt väg, kommenterar Vattenfall Sveanäts vd Minoo Akhtarzand. Av Vattenfalls nätbolag var finska Hämeen Sähkö först med miljöcertifiering. Även Uppsala Energi, som numera ingår i Vattenfallkoncernen, är miljöcertifierade. För vidare information kontakta: Minoo Akhtarzand, vd Vattenfall Sveanät AB, telefon 08-6232800. Marianne Windell, miljöansvarig, Vattenfall Sveanät AB, telefon 021-16 65 22. Vattenfall är en av Nordens största energikoncerner med en omsättning på cirka 30 miljarder kronor. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Drygt en och en halv miljon kunder i Norden och norra Europa köper sina energilösningar från Vattenfall. Vattenfall säljer el, energi, värme och naturgas samt nättjänster, service och konsulttjänster inom energisektorn. Vattenfall producerar cirka 20 procent av den el som används i Norden. Produktionen sker främst genom vattenkraft och kärnkraft. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2000/10/09/20040813BIT22000/wkr0001.pdf