Vattenfall visar unik utrustning för avbrottsfria elarbeten

Vattenfall visar unik utrustning för avbrottsfria elarbeten Den 15 maj demonstrerar Vattenfall Service en specialbyggd isolerad skylift som gör att montörerna kan utföra underhållsarbeten direkt på elledningar med spänning upp till 138 000 volt. Denna unika nyinköpta utrustning visas i samband med ett pågående AMS-arbete i trakten av Kungsör. Arbete Med Spänning (AMS) innebär att underhållsarbeten på elanläggningar utförs utan att anläggningen tas ur drift. Strömavbrott medför problem för privatkunder och industrier. Genom AMS kan sådana avbrott undvikas eller minimeras. Vattenfall Service är ledande i Sverige inom AMS och arbetar med ett antal olika metoder. Med hjälp av den nyinköpta skyliften kommer Vattenfall Service nu att kunna arbeta med barhandsmetoden. Detta är första gången som skyliften visas för media. Vid visningen demonstreras och presenteras Arbete Med Spänning. Det finns också möjlighet att själv testa skyliften. Tid och plats: Samling torsdag 15 maj klockan 10.00 vid OKQ8 i Kungsör (korsningen E20 och väg 56 mot Köping). Vi transporterar oss till platsen för information och visning av skylift i fältarbete. Åter OKQ8 senast klockan 13.00. Anmälan: Av praktiska skäl måste journalister som vill delta i visningen anmäla sig senast måndag 12 maj till Björn Johansson (se nedan). Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För frågor och anmälan kontakta: Björn Johansson, Marknad, Vattenfall Service Syd, telefon 0121-10460 e-post: bjorn.o.johansson@vattenfall.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00260/wkr0002.pdf