Vattenfalls kvartalsrapport och årsstämma

Torsdag den 29 april publiceras Vattenfalls rapport för årets första kvartal. Senare samma dag genomför Vattenfall sin årsstämma.

Kvartalsrapporten publiceras kl 09.00 på www.vattenfall.se och www.vattenfall.com (på engelska). Telefonkonferens för analytiker, investerare och ekonomijournalister – Kl 10.00 kommer koncernchefen Øystein Løseth och finansdirektören Dag Andresen att presentera resultatet vid en telefonkonferens och därefter svara på frågor. Denna presentation och frågestund hålls på engelska. Presskonferens – Kl 11.30 hålls en presskonferens på Vattenfalls huvudkontor, Sturegatan 10 Stockholm. Pressträffen hålls på svenska. Efter pressträffen finns tillfälle att intervjua Øystein Løseth, vd och koncernchef. Telefonkonferensen För att delta: Var god ring några minuter före kl 10.00 på telefonnummer 08-5069 2105. Lyssna i efterhand: En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig en timme efter att den avslutats och tre dygn framåt. Telefonnummer för avlyssning i efterhand: +44 207 108 6233 (kod 19169#). Webcast – kvartalsrapporten För att följa Vattenfalls presentation på Internet (ljud och presentationsbilder), klicka på länken ”webcast” som kommer att visas på www.vattenfall.com. Notera att man behöver Real Player eller Windows Media Player för att följa presentationen. Presentationsbilderna kan också laddas ned från www.vattenfall.com / Investors / Presentations. Årsstämma – Vattenfalls årsstämma hålls på Nalen, Regeringsgatan 74, Stockholm, kl 14.30-16.00. Stämman hålls på svenska. Dörrarna öppnas kl 13.30, insläpp senast kl 14.15 . Årsstämman sänds direkt på vattenfall.se från kl 14.30. För mer information om årsstämman, program, dagordning med mera se www.vattenfall.se /Vår verksamhet /Bolagsstyrning För deltagande i presskonferensen och årsstämman krävs föranmälan. Vänligen kontakta press@vattenfall.com eller telefon 08-739 50 10. Meddela gärna önskemål om intervjuer. För mer information, kontakta: Maria Parent, pressekreterare, telefon: 08-739 65 50, mobil: 076 807 65 50. Klaus Aurich, chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14. Monica Edblad, Investor Relations, telefon 08-739 71 33, mobil 070-282 70 66. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10.