Vattenfalls resultat för första kvartalet 2003

Vattenfalls resultat för första kvartalet 2003 Rapporten presenteras ( på engelska) av koncernchefen Lars G Josefsson och finansdirektör Matts Ekman vid en telefonkonferens idag klockan 10.00. De besvarar också frågor från finansanalytiker och journalister. Journalister och analytiker kan delta i telefonkonferensen genom att ringa telefonnummer +44 (0)20 7162 0180 några minuter före klockan 10.00. Man kan lyssna på en inspelning av telefonkonferensen under fem dagar genom att ringa telefonnummer +44 (0)20 8288 4459 (kod 349512). För att följa Vattenfalls presentation på internet (ljud + presentationsbilder), gå in på www.financialhearings.com och välj "Vattenfall". Presentationen arkiveras flera månader. Materialet kommer också att finnas tillgängligt via denna hemsida: Tremånadersrapporten 2003 Alternativt kan man se presentationsbilderna i PDF-format på www.vattenfall.com välj Investors/Presentations. För vidare information kontakta: Klaus Aurich, Chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14. Susanna Hjertonsson, Investor Relations, telefon 08-739 63 62, mobil 070-313 63 62. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20040805BIT20790/wkr0001.pdf