Vattenfallsymposium 2003: Energibranschen och socialt ansvarstagande

Vattenfallsymposium 2003: Energibranschen och socialt ansvarstagande Årets Vattenfallsymposium, det tjugonde i ordningen, kommer att fokusera på socialt ansvarstagande. Vilka etiska dilemman finns? Vilken roll ska företag ta för att påverka samhällsutvecklingen? Vilka krav ställs på företag och institutioner? Hur påverkas vi som kunder, medarbetare och individer? Vattenfallsymposiet firar 20-årsjubileum och prominenta talare från tre kontinenter medverkar: Hans Dietrich Genscher - Har en bakgrund som tysk utrikesminister, vice kansler inrikesminister och ledamot i Bundestag med en lång politisk karriär. Nu bland annat ordförande i German Council for Foreign Relations. Reuel Khoza - Styrelseordförande i det sydafrikanska energiföretaget Eskom, aktiv i flera företag i Sydafrika, däribland IBM, Vodacom, Standard Bank. Ordförande i Institute of Directors in Southern Africa och World Business Council for Sustainable Development. Oren Lyons - Professor vid Universitetet i Buffalo och indianhövding från Onondaga-stammen (Six Nations). Han har diskuterat världsproblem med ledare som Michael Gorbatjov, Dalai Lama, Al Gore och Göran Persson. Leif Pagrotsky - Näringsminister i den svenska regeringen med uppdraget att främja svensk export utomlands och utländska investeringar i Sverige. Har en lång politisk karriär, bland annat som statsråd i statsrådsberedningen handelsminister och nordisk samarbetsminister på utrikesdepartementet. När?Tisdagen den 20 maj. Programmet startar klockan 13.00 och avslutas med middag. Var?Solvalla, konferensanläggningen, Bromma Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Martin May, presschef, Vattenfall, telefon 08-739 52 70, e-post: martin.may@vattenfall.com Pressgenomgång 12.00-12.30 Introduktion av Vattenfalls koncernchef Lars G Josefsson 12.30-13.00 Lunch 13.00-13.30Vattenfall presenterar symposiets huvudtalare. Intervjuer med huvudtalare kan arrangeras under symposiet, se nedan. 13.30 Årets Vattenfallsymposium inleds. Svara senast fredag 16 maj per fax: 08-739 51 29 eller per e-post: press@vattenfall.com Ja, jag kommer att delta vid symposiet Nej, jag kan inte delta men vill att Vattenfall skickar mig pressmaterial Återkom till mig angående möjligheten att intervjua följande huvudtalare: Hans Dietrich Genscher Reuel Khoza Oren Lyons Namn:____________________________________________ Media:____________________________________________ Adress:____________________________________________ ____________________________________________ Telefon:____________________________________________ E-post:____________________________________________ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00470/wkr0002.pdf