Beslut om ackord för Venue Retail Group AB (publ) vinner laga kraft och företagsrekonstruktionen avslutas

STOCKHOLM (13 oktober 2020) – Den 18 september 2020 fastställde Stockholms tingsrätt det av Venue Retail Group AB (publ) ("Bolaget") framlagda ackordsförslaget, vilket innebär att Bolagets ackordsborgenärer kommer erbjudas betalning för hela fordringsbeloppet upp till 2 000 kronor samt betalning av 25 procent av överskjutande belopp. Beslutet om fastställande av ackordsförslaget har vunnit laga kraft och företagsrekonstruktionen som pågått sedan den 20 november 2019 är därmed avslutad.

Som kommunicerats genom pressmeddelande den 16 juli 2020 har Bolaget erhållit en emissionsgaranti för säkerställande av den planerade företrädesemissionen, vilken förväntas beslutas om på extra bolagsstämma den 22 oktober 2020. Bolaget har även ingått ett avtal om bankfinansiering med Nordea, vilket kommunicerats genom pressmeddelande den 21 september 2020. Emissionsgarantin och bankfinansieringen är villkorade av bland annat att en beviljad ackordsuppgörelse vinner laga kraft. Det nämnda villkoret för emissionsgarantin och bankfinansieringen är således uppfyllt genom att beslutet nu vunnit laga kraft.

Lars Fins, CEO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: lars.fins@venueretail.com
Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: anders.arverud@venueretail.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 oktober 2020 kl. 12:45 CEST.

Om Venue Retail Group

Venue Retail Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 101 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Venue Retail Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker VRG B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 420 medarbetare. För mer information, besök www.venueretail.com.

Venue Retail Group AB, Linnégatan 89 C, 104 50 Stockholm