Delårsrapport januari - september 2001

Delårsrapport januari - september 2001 · Wedins försäljning ökade till 833,5 Mkr inklusive förvärv, (*811,9), (676,9). · Försäljningstillväxten i jämförbara butiker begränsades av en lägre köpbenägenhet inom sko- och accessoarfackhandeln samt ett minskat resande. · Resultat före avskrivningar uppgick till 22,6 Mkr (*16,7), (32,7). · Resultat efter finansnetto uppgick till -37,5 Mkr (*-37,2), (-11,9). · Koncernen tar marknadsandelar inom samtliga segment · Åtgärdsprogram påbörjat för att stärka lönsamheten och anpassa kostnadsmassan till nu rådande marknadsförutsättningar · Vid frågor kontakta Alexander Hegard, VD Wedins Norden AB, telefon 08- 545 138 00 eller 00 47-915 605 59. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00510/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00510/wkr0002.pdf Hela rapporten