Rizzo Group laddar för storsatsning och rullar ut ett nytt koncept i 100 butiker!

STOCKHOLM (14 oktober 2020) – "Venue Retail Group, VRG, som byter namn till Rizzo Group lanserar ett nytt butikskoncept som har utvecklats med hjälp av en ny affärsplan och  fyra pilotbutiker sedan den 1 juli i år. Pilotbutikerna påvisar en väldigt positiv utveckling och vi har fått de svar vi behöver.", säger Lars Fins, VD Rizzo Group.

Alla Accentbutiker i Sverige och alla Morrisbutiker i Norge byggs nu om till det nya butikskonceptet. Accentbutikerna byter samtidigt namn till Rizzo, medan de norska butikerna fortsätter att heta Morris.

"Totalt är det ca 100 butiker som ska byggas om under perioden november tom mars 2021. Under november-december bygger vi om 19 butiker i Oslo, Skåne och Östergötland.", säger Lars Fins

Det nya butikskonceptet är det bästa från Accent, Morris och Rizzo – kryddat med klockor, smycken och hörlurar.

Vi har en stark affärsplan med stor framtidstro där vi ska bygga ett lönsamt och framgångsrikt företag med omfattande förbättrings- och utvecklingsarbete under det närmaste året. Vi är marknadsledare inom accessoarer och vi har ett bra butiksnät i både Sverige och i Norge.

Vi fortsätter att utveckla samverkan mellan fysisk butik och online. Det skapar möjligheter till starkare kunderbjudanden - här ser vi en stor potential! Vi har bra produkter och vi vill arbeta närmare våra märkesleverantörer för att förbättra vårt konsumenterbjudande som ska bli bredare och mer attraktivt för alla målgrupper – samtidigt som vi lyfter fram våra egna varumärken ytterligare.

”Det är med stor stolthet som vi nu kan berätta om den fantastiska satsningen som vi gör tillsammans med alla våra duktiga medarbetare!  Forza Rizzo & Morris.", avslutar Lars!

Lars Fins, CEO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: lars.fins@venueretail.com
Helena Morland, CMO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: helena.morland@venueretail.com

Om Rizzo Group
Rizzo Group (Venue Retail Group AB, publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 101 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group (Venue Retail Group AB, publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker VRG B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 420 medarbetare. För mer information, besök www.venueretail.com.

Venue Retail Group AB, Linnégatan 89 C, 104 50 Stockholm