Stockholms tingsrätt fastställer Venue Retail Group AB:s (publ) ackordsförslag

STOCKHOLM (18 september 2020) – Stockholms tingsrätt har idag vid borgenärssammanträde fastställt det av Venue Retail Group AB (publ) ("Bolaget") framlagda ackordsförslaget. Ackordsförslaget godkändes av ackordsborgenärerna. Tingsrättens beslut innebär att den företagsrekonstruktion som pågått sedan den 20 november 2019 upphör i samband med att beslutet vinner laga kraft. Tingsrättens beslut kan överklagas i tre veckor.

De av tingsrätten fastställda ackordsvillkoren innebär att Bolagets ackordsborgenärer kommer erhålla betalning för hela fordringsbeloppet upp till 2 000 kronor samt betalning av 25 procent av överskjutande belopp.

Lars Fins, CEO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: lars.fins@venueretail.com
Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: anders.arverud@venueretail.com

Denna information är sådan information som Venue Retail Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 september 2020 kl. 14.15 CEST.

Om Venue Retail Group

Venue Retail Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 101 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Venue Retail Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker VRG B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 420 medarbetare. För mer information, besök www.venueretail.com.

Venue Retail Group AB, Linnégatan 89 C, 104 50 Stockholm