Venue Retail Group AB (publ)s ansökan om företagsrekonstruktion har beviljats av Stockholms tingsrätt

STOCKHOLM (20 november 2019) – som Venue Retail Group AB (publ) (”VRG” eller “Bolaget”) har offentliggjort idag har styrelsen i Bolaget ansökt om företagsrekonstruktion vid Stockholms tingsrätt. Stockholms tingsrätt har nu godkänt ansökan om företagsrekonstruktion och har utsett advokat Erik Selander från Advokatfirma DLA Piper Sweden KB som rekonstruktör.

För vidare information, vänligen kontakta:

Jonas Ottosson, VD och Koncernchef, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: jonas.ottosson@venueretail.com

Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: anders.arverud@venueretail.com

Om Venue Retail Group

Venue Retail Group AB (Publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 115 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Venue Retail Group AB (Publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker VRG B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 420 medarbetare. För mer information, besök www.venueretail.com

Venue Retail Group AB, Karlavägen 108, 104 50 Stockholm

Telefon 08-508 99 200. Organisationsnummer 556540-1493. www.venueretail.com