Samtal mellan författaren Stefan Edman och Göran Greider – om tro, tvivel och naturvetenskap

Är det rimligt att hålla fast vid tanken på Gud – i en modern värld där vetenskap och teknik triumferar? Och där religion för många blivit sinnebilden för vidskepelse, ofrihet och extremism? Stefan Edman, författare till Mot alla odds?, samtalar med Göran Greider om när hjärnan tvivlar men hjärtat vill tro.

Måndagen den 9 oktober klockan 18 i Immanuelkyrkan, i Stockholm, hålls ett samtal mellan författaren Stefan Edman och journalisten Göran Greider. De kommer att prata kring den nyligen utgivna boken Mot alla odds? och beröra ämnet tro och tvivel bland naturvetenskap och religiösa krig.

Stefan Edman är biolog, teknologie hedersdoktor och en av Sveriges främsta natur- och miljöskribenter med fyrtio uppmärksammade böcker. Stefan har bl.a. fått Harry Martinsons jubileumspris samt kungamedalj för sitt miljöarbete.

Samtalets var och när:
Immanuelkyrkan, Stockholm
Måndagen den 9 oktober klockan 18

Katarina Lidell
Eventansvarig
katarina.lidell@verbum.se

Jag tror på en tro för hjärta och hand trots att hjärnan tvivlar. Där också konst, musik, naturupplevelser och skönlitteratur kan hjälpa mig att möta livets glädje och sorg, i förundran och förtröstan. Efterföljelse och mystik. Mot alla odds.
Stefan Edman