Arbetsförmedlingen är nu live med Freja eID+

Nu är Freja eID+ tillgänglig för arbetssökande som vill logga in och utföra ärenden på Arbetsförmedlingens webbplats.

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. För att som arbetssökande kunna logga in, skriva in sig digitalt eller utföra ärenden hos Arbetsförmedlingen krävs att man har en personlig e-legitimation. Genom ett gott tekniskt samarbete mellan Verisec och integrationspartnern Visma Consulting kan Arbetsförmedlingens användare nu identifiera sig på ett smidigt och säkert sätt med Freja eID+.

Freja eID+ är den enda mobila e-legitimationen som har granskats och godkänts av statliga DIGG för kvalitetsmärket Svensk e-legitimation. Det som behövs för att skaffa Freja eID+ är en smart mobil, en giltig fysisk legitimation, ett e-postkonto samt ett besök hos närmaste ATG-ombud för en fysisk ID-kontroll.

”Vi ser nu en snabb ökning av kunder i Freja eID och det är intressant att se fördelningen av dem – vi ser att organisationer, företag och myndigheter från de mest skilda områden kan effektivisera sina digitala processer och skapa bättre användarupplevelser.”

E-post: johan.henrikson@verisec.com

Verisec AB (publ) är ett bolag i framkant av digital säkerhet och skapar lösningar för att göra system säkra och lättillgängliga. Bolaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter inom sina två fokusområden: Digitala identiteter och Informationssäkerhet. Verisec har distribution globalt och verksamhet i Stockholm, London, Belgrad, Madrid, Mexico City, Dubai och Frankfurt. Verisec är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är Verisecs Certified Adviser, för kontakt med dem ring 08-463 83 00 eller skicka epost till certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information: www.verisec.com | www.frejaeid.com | www.verisec.com/sv/finansiell-info