Julmarknad anno 1906 på Forsviks bruk

Som en bild av Jenny Nyström eller berättelsen om Kajsa Kavat - så är julmarknaden på Forsviks bruk tänkt att upplevas. Välkommen till en julmarknad med inspiration från förr i tiden!

Lördagen den 14 december klockan 14:00 till 20:00 är det dags för årets julmarknad på Forsviks bruk! En klassisk, gammaldags julmarknad, med inspiration från förra sekelskiftet. Bjällerklang, bloss och vedbrasor, strutar med julgodis, gammaldags julpynt och traditionella juldelikatesser, lucia, musik och folkdans - alla ingredienser är på plats.

Fornfela och positiv

För musikunderhållningen står bland annat Kristin Svensson som spelar fornfela och Rosa Moa Brynnel med sitt positivDet blir också ponnyridning, häst och vagn, sagoläsning, folkdans, brödbakning i stenugn och smeden står i smedjan och arbetar.

Handgjort och hemlagat

Bland stånden på marknaden är utbudet till stor del handgjort eller hemlagat - här finns stickat, virkat och snidat samt mat och julgodis. Totalt deltar ett 70-tal utställare med sina varor och kunskaper. Även kaféerna håller öppet.

För mer detaljerad information om julmarknaden, klicka här för karta och hålltider i PDF-format.

Varmt välkommen!

Kontaktpersoner:

Maria Lindevall
Koordinator
Forsviks bruk
0702479072
maria.lindevall@vgregion.se

Camilla Alexandersson
enhetschef, Forsviks bruk
0700852554

Västarvet är en regional resurs i Västra Götaland. Vi gör natur- och kulturarvet levande och tillgängligt. Genom kunskap, utveckling och samverkan bidrar vi till ett hållbart samhälle. Västarvet är en del av Västra Götalandsregionen.