Fredrik Närholm ny Värderings- och transaktionsansvarig för Victoria Park och Hembla

Fredrik Närholm har anställts som ny Värderings- och transaktionsansvarig för Victoria Park AB och Hembla AB. Fredrik tillträder tjänsten den 5 oktober 2020.

Fredrik, med flerårig erfarenhet från fastigheter och transaktioner, kommer närmast från en roll som Transaktionskonsult på Nordier.

Per Ekelund, CEO Victoria Park AB och Hembla AB, per.ekelund@victoriapark.se

Om Victoria Park och Hembla
Victoria Park utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. I vår hållbara förvaltning rustar vi upp och renoverar på lång sikt samtidigt som vi bygger fler bostäder, men framförallt investerar vi i relationer med boende och samverkar med viktiga samhällsaktörer – för att göra skillnad. För oss handlar det inte bara om hus, utan minst lika mycket om människor, samhälle och miljö. Idag finns vi i 14 städer med 16 700 lägenheter. Och vi växer. www.victoriapark.se.

Hembla är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Stockholmsregionen och andra tillväxtstäder. Affärsidén är äga
och förvalta fastighetsbestånd med en successivupprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare bolagets renoveringsmetod, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga beståndet. www.hembla.se