Peter Strand ny VD för Victoria Park AB (pub) - Unni Åström ny VD för Victoria Park Service AB

Peter Strand kommer den 5 november att tillträda som ny VD för Victoria Park AB (publ). Därmed lämnar han motsvarande post på Annehem Fastigheter AB (publ).

– Min uppgift blir nu att vidareutveckla och bredda affärsidén, säger han. Vi ska fokusera på nya affärsmöjligheter, både i Sverige och internationellt.

Unni Åström, som har lång erfarenhet från servicebranschen, får en ny och fokuserad roll i utvecklingen av konceptet. Från den 5 november kommer hon som VD för dotterbolaget Victoria Park Service AB att koncentrera sig helt på marknadsföring och försäljning samt på att bygga upp servicefunktionen.

Till sensommaren 2009 börjar de boende att flytta in i de första 133 bostadsrätterna i livsstilsboendet Victoria Park vid Kalkbrottet i Limhamn i Malmö. Då öppnar också de gemensamma faciliteterna, som är själva hjärtat i konceptet.

Det som gör boendekonceptet Victoria Park så speciellt är just kombinationen av boende i bostadsrätt med hög standard och tillgången till stora gemensamma faciliteter, trädgård, närhet till vård samt rekreation, aktivitet, gemenskap och personlig service.

– Vårt koncept bygger på hög kvalitet och hög servicegrad, säger bolagets styrelseordförande Greg Dingizian. När vi nu närmar oss inflyttning vill vi stärka den organisation som tar hand om våra boende, samtidigt som vi ytterligare stärker Victoria Parks fokus på affärer.

• Greg Dingizian, ordförande Victoria Park AB (publ), telefon: 0733-98 40 00, e-post: greg.dingizian@annehem.se

• Peter Strand, VD Victoria Park AB (publ), telefon: 0705-88 16 61, e-post: peter.strand@victoriapark.se

• Unni Åström, VD Victoria Park Service AB, telefon: 0734-38 44 33, e-post: unni.astrom@victoriapark.se

Om Victoria Park

Victoria Park AB är ett projektutvecklingsbolag med inriktning mot utveckling av livsstilsboende. Bolaget har utvecklat ett unikt boendekoncept, Victoria Park, bestående av bostadsrätter med tillgång till stora gemensamma faciliteter där hög standard, aktiviteter och service prioriteras av de boende.

Victoria Park avser att växa och exploatera boendekonceptet i andra storstadsregioner dels genom egna förvärv av nya utvecklingsfastigheter, dels genom partners. Visionen är att Victoria Park ska uppfattas som norra Europas mest attraktiva livsstilsboende.

Victoria Park AB (publ) är noterat på OMX First North Stockholm och handlas under beteckningen VICP i handelsposter om 500 aktier. Aktiens ISIN-kod är SE0002216713.

Certified Adviser för bolaget är Mangold Fondkommission AB. www.mangold.se.

Se även www.victoriapark.se.