Victoria Park: Kommuniké från Victoria Parks extra bolagsstämma

Victoria Park AB (publ) avhöll den 27 juni 2012 extra bolagsstämma.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att ändra verksamhetsbeskrivningen i bolagsordningen.

Verksamhetsbeskrivningen kommer efter registrering att lyda: "Bolaget ska förvärva, exploatera, bebygga och överlåta fastigheter, bedriva uthyrning av lägenheter, bedriva service och drift av fastigheter samt därmed jämförlig verksamhet."

Styrelsens förslag till incitamentsprogram för ledande befattningshavare godkändes. Det innebär att bolaget ger ut högst 1,5 miljoner teckningsoptioner till ett dotterbolag för vidare överlåtelse på marknadsmässiga villkor till ledande befattningshavare i bolaget enligt styrelsens fördelning, varvid befattningshavare i koncernledningen ska kunna erbjudas 200.000 - 500.000 optioner och övriga ledande befattningshavare 20.000 - 200.000 optioner. Teckningsoptionerna ska kunna utnyttjas under december 2014 varvid teckningskursen per aktie ska motsvara 160% av genomsnittet av stängningskurserna för bolagets aktie på First Norths officiella kurslista under perioden 12 - 26 juni 2012.

Vid fullt utnyttjande ökar aktiekapitalet med 468.750 kronor fördelat på 1,5 miljoner aktier, motsvarande 3,9% utspädning efter fullt utnyttjande. Eftersom överlåtelse avses ske till marknadsvärde drabbas bolaget inte av några kostnader utöver rent administrativa kostnader.

Greg Dingizian och Pia Andersson valdes till nya styrelseledamöter efter Christer Jönsson och Mats Leifland som lämnat sina styrelseuppdrag.

Limhamn den 27 juni 2012

Om Victoria Park
Victoria Park är ett projektutvecklingsbolag med inriktning mot utveckling av livsstilsboende. Bolaget har utvecklat ett unikt boendekoncept, Victoria Park, bestående av lägenheter med tillgång till stora gemensamma faciliteter där ett modernt och bekvämt boende, aktivt liv, gemenskap och närhet till rekreation prioriteras av de boende. Victoria Park avser att förvärva fastigheter för exploatering och försäljning av lägenheter inom ramen för boendekonceptet. Visionen är att Victoria Park ska vara norra Europas mest attraktiva livsstilsboende.

Victoria Park noterades på NASDAQ OMX First North den 14 november 2007 och handlas under beteckningen VICP. Aktiens ISIN-kod är SE0002216713. Certified Adviser för bolaget är Mangold Fondkommission AB, www.mangold.se