Victoria Park: Offentliggörande av förändring av det totala antalet aktier och röster i Victoria Park

Under maj 2014 har antalet aktier och röster i Victoria Park förändrats till följd av en fondemission.

Genom en fondemission beslutad vid årsstämman den 23 april 2014 har det totala antalet aktier i Victoria Park AB (publ) ökat med 136 328 048 stamaktier av serie B. Det totala antalet aktier uppgår per den 30 maj 2014 till 205 432 932 aktier, varav 68 164 024 stamaktier av serie A, 136 328 048 stamaktier av serie B och 940 860 preferensaktier. Förändringen medför att antalet röster har ökat med 13 632 804,8 röster till 81 890 914,8 röster.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Victoria Park AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 30 maj 2014 kl 08.00.

30 maj 2014

CEO Peter Strand, telefon 070-588 16 61, e-post peter.strand@victoriapark.se
eller
CFO Andreas Morfiadakis, telefon 076-133 16 61, e-post andreas.morfiadakis@victoriapark.se

Box 300 50, 200 61 Limhamn
Tel 040-16 74 40
Org nr 55 66 95-0738
Säte Malmö
www.victoriapark.se

Om Victoria Park
Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, inriktat på bostadsfastigheter, med affärsområdena förvaltningsfastigheter och livsstilsboende. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och social dimension ska Victoria Park skapa och förädla värden i en växande bostadsfastighetsportfölj i södra och mellersta Sverige. Victoria Parks fastighetsportfölj uppgår till 367 tkvm, fördelat på 337 tkvm bostäder och 30 tkvm kommersiella lokaler. Därtill äger bolaget byggrätter motsvarande 19 tkvm BTA vid Limhamns kalkbrott i Malmö. Victoria Park-aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap.