Victoria Park: Victoria Park avslutar market maker-uppdrag

Styrelsen för Victoria Park AB (publ) har beslutat att avsluta det uppdrag Mangold Fondkommission AB har för bolaget som market maker.

Uppdraget upphör den 29 november 2013 och någon ny market maker har inte utsetts. Mangold Fondkommission AB fortsätter att agera som certified adviser för bolaget.

Anledningen till att uppdraget avslutas är att styrelsen i Victoria Park AB anser att bolaget efter den nyligen genomförda emissionen uppfyller tillämpliga spridningskrav och att en god likviditet i aktien uppnås även utan market maker.

Limhamn den 4 september 2013

Kort om Victoria Park
Victoria Park AB (publ) är ett fastighetsbolag med affärsområden för utveckling av livsstilsboende och förvaltningsfastigheter. Bolaget har utvecklat livsstilsboendet Victoria Park för människor som vill kombinera ett bekvämt boende med ett socialt och aktivt liv. Sveriges första livsstilsboende har byggts vid Limhamns kalkbrott i Malmö.

Bolagets fastighetsportfölj uppgår till ca 261 000 kvm fördelat på ca 243 000 kvm bostäder och ca 18 000 kvm kommersiella lokaler. Därtill äger bolaget byggrätter motsvarande cirka 19 000 kvm BTA vid Limhamns kalkbrott i Malmö. Med ett långsiktigt och aktivt förvaltningsarbete och en social dimension ska Victoria Park skapa och förädla värden i en växande bostadsfastighetsportfölj i södra och mellersta Sverige.

Victoria Park noterades på NASDAQ OMX First North den 14 november 2007 och handlas under beteckningen VICP. Aktiens ISIN-kod är SE0002216713. Certified Adviser för bolaget är Mangold Fondkommission AB, www.mangold.se.