Victoria Park: Victoria Park Delårsrapport januari - juni 2012

KONCERNENS ANDRA KVARTAL 2012

• Intäkter 241 553 Tkr (8 238)
  • Bruttoresultat 41 180 Tkr (-1 339)
  • Rörelseresultat 36 952 Tkr (-5 023)
  • Periodens resultat 36 909 Tkr (-5 065)
  • Resultat per aktie 0,99 kr (-0,14 kr)

KONCERNEN ACKUMULERAT 2012

• Intäkter 243 495 Tkr (19 492)
  • Bruttoresultat 40 229 Tkr (-3 601)
  • Rörelseresultat 32 901 Tkr (-10 661)
  • Periodens resultat 32 861 Tkr (-10 768)
  • Resultat per aktie 0,89 kr (-0,29)

Resultatet för perioden har belastats med -7 305 Tkr i orealiserad värdeförändring för osålda lägenheter.

VIKTIGA HÄNDELSER UNDER PERIODEN

• Brf Allén, bolagets andra etapp i Limhamn, färdigställdes till sådan grad att full vinstavräkning gjorts under 2:a kvartalet. I samband med detta har Brf Allén utgått från koncernens räkenskaper.
  • Greg Dingizian tillträdde VD posten den 1 juni.
  • Bolaget höll extra stämma den 27 juni, där man antog en justerad bolagsordning, lanserade ett optionsprogram med teckningsrätter för bolagets anställda samt att Greg Dingizian och Pia Andersson tillträdde som styrelseledamöter. Mats Leifland och Christer Jönsson avgick i samband med extra stämman.

VIKTIGA HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

• Av bolagets kvarvarande 19 000 m2 byggrätter på Victoria Park-området, planeras och projekteras nu 10 000 m2 omfattande 130 lägenheter för att upplåtas som hyresrätter.
  • Intresset är fortsatt stort för Victoria Park-konceptet och vi intensifierar arbetet med att hitta nya etableringslägen.

Greg Dingizian, VD Victoria Park, kommenterar:
- Trögheten på bostadsmarknaden fortsätter. Med vikande efterfrågan på bostadsrätter ser vi nu att intresset för hyresrätter ökar. Vi väljer att möta den efterfrågan genom att erbjuda hyresrätter på Victoria Park-området, säger Greg Dingizian, VD för Victoria Park AB.

- Intresset är fortsatt stort för Victoria Park-konceptet och vi intensifierar arbetet med att hitta nya etableringslägen. Sådana etableringar kan ske i olika samarbetskonstellationer eller joint-venture, fortsätter Greg Dingizian.

Rapporten i sin helhet bifogas.

16 augusti 2012

Greg Dingizian, VD Victoria Park AB (publ)
Mobil: +46 733-98 40 00
greg.dingizian@victoriapark.se