Victoria Park AB (publ) – Delårsrapport januari-september 2016

• Tillträde av 2 545 lägenheter i Malmö, Karlskrona och Nyköping.
  • Förvärv av 885 lägenheter i Växjö.
  • Intensifierad renoveringstakt och fortsatt ökad intjäningsförmåga.
  • Stärkt finansiell ställning skapar fortsatta möjligheter.

1 JANUARI–30 SEPTEMBER 2016

• Intäkterna ökade med 30 procent till 589 Mkr (452).
  • Förvaltningsresultatet ökade med 47 procent till 171 Mkr (116), motsvarande 0,75 kr per aktie (0,52).
  • Marknadsvärdet per kvadratmeter uppgick till 11 373 (9 827).
  • Substansvärdet ökade till 17,40 kr per aktie (11,93).

– Det har varit en händelserik period avseende såväl fastighetstransaktioner som förädlingsarbete inom befintligt bestånd. Vi har etablerat oss i tre nya städer och ytterligare stärkt intjäningsförmågan, markant ökat substansvärdet, samt trots offensiva investeringar säkrat en god finansiell ställning. Med andra ord är vi väl rustade att skapa ytterligare aktieägarvärde på såväl kort som lång sikt, säger Victoria Parks VD Peter Strand.

PRESENTATION IDAG KL 10.00
Idag kl. 10.00 kommer Victoria Park ge en presentation, som kan följas via audiocast på bolagets hemsida. Från Victoria Park medverkar VD Peter Strand och ekonomi- och finanschef Andreas Morfiadakis.
För att ställa frågor under presentationen, ring 08 505 564 74.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
VD Peter Strand, 070 588 16 61, peter.strand@victoriapark.se
Ekonomi-och finanschef Andreas Morfiadakis, 076 133 16 61, andreas.morfiadakis@victoriapark.se

BILAGA:
Victoria Park AB Delårsrapport januari-september 2016

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Victoria Park AB ska offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Peter Strands försorg, för offentliggörande den 26 oktober 2016 kl. 07.30.

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, som med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i landet.
Victoria Parks fastighetsbestånd uppgår till 942 000 kvadratmeter, fördelat på 12 000 lägenheter, med ett marknadsvärde om 10,7 miljarder kronor. Aktierna i Victoria Park är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Tel 040 16 74 40
Org. nr 556695-0738, Säte Malmö