Victoria Park erbjuder fotbollsskola i Rosengård

Måndagen den 5 augusti klockan 10.00 går startskottet för Victoria Park Fotbollsskola på Rosengårds IP i Malmö.

Victoria Park Fotbollsskola arrangeras tillsammans med FC Rosengård och är till för alla fotbollsintresserade barn mellan 7 och 14 år. Varje dag mellan kl. 10 och 15 bjuds på grundläggande fotbollsträning av FC Rosengårds erfarna ledare. Det blir både fotboll och lek. Fotbollsveckan börjar den 5 augusti och slutar den 8 augusti med en turnering och prisutdelning. Kom och spela fotboll med oss!

Datum: 5 - 8 augusti

Tider: kl. 10-12 för 7-11 år och kl. 13-15 för 12-14 år

Plats: Rosengårds IP konstgräsplan, Ingen föranmälan krävs, kom ombytt och klädd för idrott

- Det är glädjande att vi för fjärde året i rad kan erbjuda denna aktivitet, som varje år lockar fler deltagare. Genom vårt samarbete med FC Rosengård och Kraftsamling Herrgården kan vi erbjuda våra boende en meningsfull fritid och sommar. I kombination med Bästa sommaren kommer det finnas aktiviteter under hela sommarn för våra boende, säger Arben Latifi, Områdeschef Herrgården på Victoria Park.

- Jag tycker det är ett fantastiskt samarbete med Victoria Park, som gör att fler barn och ungdomar får möjlighet att prova på fotboll. Förra året var det 70 som deltog, och flera av dem var nybörjare. De hade väldigt roligt dessa dagar, säger Ahmed Zreim, Ungdomskoordinator, FC Rosengård.

Victoria Park Fotbollsskola arrangeras på Rosengårds IP konstgräsplan, varje dag den 5 till 8 augusti mellan klockan 10 och 15. Kom gärna och hälsa på.

Arben Latifi, Områdeschef Herrgården Victoria Park, 0709 76 65 41, arben.latifi@victoriapark.se
Ahmed Zreim, Ungdomskoordinator FC Rosengård, 0768 67 67 34, ahmed@fcrosengard.se

Victoria Park AB är en av Sveriges största och mest betydande privata bostadsaktörer som utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande skapar vi värden för kunder, medarbetare, aktieägare och samhället. Idag äger och förvaltar vi över 16 000 lägenheter i 13 städer. Och vi växer. På vår hemsida kan du läsa mer om hur vårt arbetssätt - som bygger på hållbara relationer mellan bolag, individ och samhälle - medverkar till en positiv och hållbar samhällsutveckling.

Box 2, 201 20 Malmö, Tel 040 16 74 40, Org. nr 556695-0738, Säte Malmö, www.victoriapark.se

- Det är glädjande att vi för fjärde året i rad kan erbjuda denna aktivitet, som varje år lockar fler deltagare. Genom vårt samarbete med FC Rosengård och Kraftsamling Herrgården kan vi erbjuda våra boende en meningsfull fritid och sommar. I kombination med Bästa sommaren kommer det finnas aktiviteter under hela sommarn för våra boende.
Arben Latifi, Områdeschef Herrgården på Victoria Park
- Jag tycker det är ett fantastiskt samarbete med Victoria Park, som gör att fler barn och ungdomar får möjlighet att prova på fotboll. Förra året var det 70 som deltog, och flera av dem var nybörjare. De hade väldigt roligt dessa dagar.
Ahmed Zreim, Ungdomskoordinator, FC Rosengård.