Victoria Park erbjuder fotbollsskola i Rosengård

Måndagen den 10 augusti klockan 10.00 går startskottet för Victoria Park Fotbollsskola på Rosengårds IP i Malmö.

Victoria Park Fotbollsskola arrangeras tillsammans med FC Rosengård och är till för alla fotbollsintresserade barn mellan 7 och 14 år. Varje dag mellan kl. 10 och 15 bjuds på grundläggande fotbollsträning av FC Rosengårds erfarna ledare. Det blir både fotboll och lek. Fotbollsveckan börjar den 10 augusti och slutar den 13 augusti med en turnering och prisutdelning.

Datum: 10–13 augusti
Tider: kl. 10-12 för 7–11 år och kl. 13-15 för 12-14 år
Plats: Rosengårds IP konstgräsplan
Ingen föranmälan krävs, kom ombytt och klädd för idrott

- Det är glädjande att vi för femte året i rad kan erbjuda denna aktivitet, som varje år lockar allt fler deltagare. Genom vårt samarbete med FC Rosengård kan vi erbjuda alla barn och ungdomar en riktigt rolig vecka här på Rosengård, säger Arben Latifi, Områdeschef Herrgården på Victoria Park.

- Jag tycker det är ett fantastiskt samarbete med Victoria Park, som gör att fler barn och ungdomar får möjlighet att prova på fotboll. Förra året var det 70 som deltog, och flera av dem var nybörjare. De hade väldigt roligt dessa dagar, säger Ahmed Zreim, Ungdomskoordinator, FC Rosengård.Victoria Park Fotbollsskola arrangeras på Rosengårds IP konstgräsplan, varje dag den 10 till 13 augusti mellan klockan 10 och 15. Kom gärna och hälsa på.

Arben Latifi, Områdeschef Herrgården Victoria Park, arben.latifi@victoriapark.se
Ahmed Zreim, Ungdomskoordinator FC Rosengård, ahmed@fcrosengard.se

Victoria Park AB är en av Sveriges största och mest betydande privata fastighetsbolag som genom hållbar förvaltning utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande skapar vi värden för kunder, medarbetare, aktieägare och samhället.

På vår hemsida kan du läsa mer om hur vårt arbetssätt - som bygger på hållbara relationer mellan bolag, individ och samhälle - medverkar till en positiv och hållbar samhällsutveckling.