Victoria Park tecknar 20-årigt hyresavtal med Malmö stad

Victoria Park AB (publ) har tecknat ett 20-årigt hyresavtal med ett årligt hyresvärde om 2 Mkr med Malmö stad i fastigheten Tuppen 15 i stadsdelen Limhamn.

Lokalerna om 1 100 kvm är idag tomställda och anpassning till LSS-verksamheten startar omgående. Hyresavtalet löper under perioden 1 augusti 2015 till 30 september 2035.

Med detta avtal har bolaget sedan tillträdet bland annat tecknat två 20-åriga hyresavtal med Malmö stad om totalt 3 200 kvm till ett hyresvärde om 5,4 Mkr.
Den totala årliga hyresintäkten för fastigheten uppgår därefter till 15 Mkr, att jämföra mot 5,5 Mkr vid tillträdet i januari 2013.

”Vi ser mycket positivt på att vi tecknat ytterligare ett 20-årigt hyresavtal med Malmö stad. Genom uthyrningen utvecklar vi fastigheten ytterligare med ökade hyresintäkter som följd”, säger Victoria Parks VD Peter Strand.

CEO Peter Strand, telefon 070-588 16 61, e-post: peter.strand@victoriapark.se
COO Per Ekelund, telefon 070-867 66 57, e-post: per.ekelund@victoriapark.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Victoria Park AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 december 2014 kl. 07.45

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, inriktat på bostadsfastigheter, med affärsområdena förvaltningsfastigheter och livsstilsboende. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och social dimension ska Victoria Park skapa och förädla värden i en växande bostadsfastighetsportfölj i södra och mellersta Sverige.
Med förvärvet i Göteborg uppgår Victoria Parks fastighetsbestånd till 711 000 kvm, fördelat på 634 000 kvm bostäder och 77 000 kvm kommersiella lokaler, till ett marknadsvärde om 5,7 Mdkr.
Därtill äger bolaget byggrätter motsvarande 19 000 kvm BTA vid Limhamns kalkbrott i Malmö.
Victoria Park-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm Mid Cap.

Tel 040 16 74 40
Org nr 556695-0738, Säte Malmö