Victoria Park tecknar ett 10-årigt hyresavtal för förskola i Malmö

Victoria Park har tecknat nya hyresavtal med Barnomsorgen i Malmö AB för att skapa en förskola i Lindängen, Malmö. Avtalet, som tillträds den 1 september 2019, löper över tio år och omfattar totalt 862 kvm. Det totala årshyresvärdet uppgår till cirka 1,6 miljoner kronor.

- Vi är mycket glada över att kunna erbjuda plats för en ny förskola till Lindängen genom att bygga om tidigare verksamhetslokaler. Dessutom är det extra roligt att kunna hjälpa en befintlig lokalhyresgäst att utveckla sin verksamhet till andra delar av staden, säger Victorias Parks fastighetschef Ola Svensson.

- Vi på Barnomsorgen i Malmö AB ser fram emot att fortsätta vårt samarbete tillsammans med Victoria Park och att utöka detta samarbete till Lindängen. Vi driver sedan tidigare två framgångsrika förskolor på Rosengård i lokaler som vi hyr av Victoria Park. Vi har sedan en tid tillbaka haft en vision att utveckla vår verksamhet till Lindängen då vi har upplevt ett intresse för våra förskolor från vårdnadshavare i detta område. Vi har höga förväntningar på detta samarbete och ser fram emot att få utöka vår verksamhet, säger Barnomsorgen i Malmö AB ´s styrelseordförande Ahmad Mustfa Akel.

Fastighetschef Ola Svensson, telefon 070 789 57 93, ola.svensson@victoriapark.se
VD Per Ekelund, telefon 070 867 66 57, per.ekelund@victoriapark.se

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, som med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i landet.
Per den 31 december 2018 uppgick Victoria Parks fastighetsbestånd 1 128 000 kvadratmeter, fördelat på 14 300 lägenheter, med ett marknadsvärde om 18,1 miljarder kronor. Aktierna i Victoria Park är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Victoria Park AB (publ) Box 2, 201 20 Malmö, Tel 040 16 74 40, Org. nr 556695-0738, Säte Malmö, www.victoriapark.se

Victoria Park AB är en av Sveriges största och mest betydande privata bostadsaktörer som utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande skapar vi värden för kunder, medarbetare, aktieägare och samhället. Idag äger och förvaltar vi över 16 000 lägenheter i 13 städer. Och vi växer. På vår hemsida kan du läsa mer om hur vårt arbetssätt - som bygger på hållbara relationer mellan bolag, individ och samhälle - medverkar till en positiv och hållbar samhällsutveckling.

Citat

- Vi är mycket glada över att kunna erbjuda plats för en ny förskola till Lindängen genom att bygga om tidigare verksamhetslokaler. Dessutom är det extra roligt att kunna hjälpa en befintlig lokalhyresgäst att utveckla sin verksamhet till andra delar av staden.
Ola Svensson, Victoria Parks Fastighetschef
- Vi på Barnomsorgen i Malmö AB ser fram emot att fortsätta vårt samarbete tillsammans med Victoria Park och att utöka detta samarbete till Lindängen. Vi driver sedan tidigare två framgångsrika förskolor på Rosengård i lokaler som vi hyr av Victoria Park. Vi har sedan en tid tillbaka haft en vision att utveckla vår verksamhet till Lindängen då vi har upplevt ett intresse för våra förskolor från vårdnadshavare i detta område. Vi har höga förväntningar på detta samarbete och ser fram emot att få utöka vår verksamhet.
Barnomsorgen i Malmö AB ´s styrelseordförande Ahmad Mustfa Akel