VideoBurst öppnar säljkontor i Indien

VideoBurst etablerar sitt andra säljkontor i utlandet när företaget nu öppnar i Chandigarh i Indien. Med sina 1,3 miljarder människor och snabbt växande antal internetanvändare är Indien en intressant marknad för bolagets produkt.

Indien är världens största demokrati och en av de tio största ekonomierna globalt. Enligt en rapport från juni 2017 uppger Statista att antalet internetanvändare i landet uppgår till 462 miljoner, en siffra som placerar Indien näst högst på listan över antal internetanvändare i världen. Antalet beräknas öka till 636 miljoner år 2021.

Att Indien är en marknad med momentum har även uppmärksammats av YouTube. Enligt en artikel i The Hindu från augusti 2017 har YouTube 400 miljoner användare i Indien vilket också förväntas fortsätta öka de kommande åren. Den indiska marknaden har stor potential och det är VideoBursts uppfattning att Bolagets produkt, med integration för YouTube-annonsering, ligger bra i tiden för marknadens utveckling. Målsättningen är att dessa förutsättningar ska bidra till att VideoBurst snabbt kan generera intäkter och etablera sig på den nya marknaden.

Denna information är sådan information som Videobur Sthlm Int AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18:e januari 2018.

Taggar: