Viking Telecom inbjuder till telefonkonferens tisdag 24 oktober kl. 10.00

Viking Telecom inbjuder till telefonkonferens tisdag 24 oktober kl. 10.00 Viking Telecom AB inbjuder härmed till en telefonkonferens med anledning av delårsrapport tredje kvartalet 2000. Deltagare från Viking Telecom AB kommer att vara: * Göran Nordlund, grundare och vVD. * Jan-Olof Ohlsson, CFO. Datum: 24 Oktober 2000 Tid: Kl. 10.00 Program: Göran Nordlund presenterar delårsrapporten varefter möjlighet ges att ställa frågor. Hur man deltager: För att säkerställa ditt deltagande, vänligen ring in några minuter före utsatt mötestid. Ring telefonnummer (UK): +44 20 8240 8242 För att bli korrekt kopplad, uppge: Viking Telecom För återlyssning av samtalet, t.o.m tisdag 31 Oktober, ring: + 44 20 8288 4459 Access code: 674 452 Hjärtligt välkomna! Carl Schneider VD Viking Telecom AB För ytterligare information, vänligen kontakta CEO Jan-Olof Ohlsson, tel 031-720 69 51. Email: jan-olof.ohlsson@viking-telecom.com Viking Telecom (publ.) koncernen utvecklar och marknadsför accessprodukter för befintliga och framtida kommunikationsnät. Viking Telecom tillhör de ledande leverantörerna av routers för rösttelefoni. Produktportföljen breddas nu med nya accessprodukter för bredband. Under 1999 ökade bolagets nettoomsättning med 84 % till 184 miljoner kronor och rörelseresultatet före goodwillavskrivningar uppgick till 8,2 miljoner kronor. Bolaget har idag ca 70 anställda, med säte i Göteborg och dotterbolag i Belgien och Portugal, samt ett hälftenägt samriskbolag i Norge. Bolaget introducerades på OM Stockholmsbörsens O-lista den 30 Maj 2000, under listnamnet VIKT. Mer information finns på Internet: www.viking-telecom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001020BIT00590/bit0002.pdf