Årsredovisning och revisionsberättelse och kommentar till revisorns uttalande i revisionsberättelse

Styrelsen och verkställande direktören för Vindico Group AB (publ) får härmed avge årsredovisning för verksamhetsåret 2017 samt kommentar till revisorns uttalande i revisionsberättelse.

Tillsammans med årsredovisningen och revisionsberättelse för Vindico Group lämnar styrelsen följande information.

extern finansiering av verksamheten.

Enligt pressmeddelanden daterade 2018-02-12 och 2018-03-13 har Vindico tillförts likvida medel i form av aktieägartillskott och utökad bankfinansiering. Vidare har Vindicos styrelse, för att säkerställa Bolagets långsiktiga rörelsekapitalbehov, beslutat att söka ett bemyndigande från årsstämman den 9 maj 2018 att besluta om en företrädesemission av aktier med målsättning att genomföra en företrädesemission under 2018.

Vindico Group AB, som består av moderbolaget och dotterbolagen Vindico DNA Systems AB, Vindico Safety AB, Vindico Technology AB, Vindico Development AB och Vindico Finans AB, marknadsför och säljer fysiska säkerhetsprodukter och system. I produktsortimentet ingår stöldskyddsmärkningsprodukter med Märk-DNA, kameraövervakningssystem, datorvagnar och laddskåp för surfplattor och laptops, kontanthanteringsprodukter, rånskydd, larmöverföringsenheter och säkerhetsskåp. Produkterna är delvis egenutvecklade. Försäljning sker genom direktförsäljning och via återförsäljare.