Virtual Genetics erhåller beställning från Celera

Virtual Genetics erhåller beställning från Celera Bioinformatikföretaget Virtual Genetics har erhållit en beställning på en förstudie hos det amerikanska företaget Celera. Syftet med denna förstudie är att förbereda installation av Virtual Genetics teknologi för avancerad informationssökning. Virtual Genetics har påbörjat en förstudie hos det amerikanska bioinformatikföretaget Celera för installation av applikationen Virtual Adapt. Virtual Adapt skall bidraga med att tillgodose Celeras framtida behov av avancerad informationssökning. - Celera, ett av världens främsta företag gällande genetisk information, har varit en av drivkrafterna bakom kartläggningen av det mänskliga genomet. Vi ser detta som ett genombrott för Virtual Genetics teknologi inom det bioinformatiska området, säger Göran Häss, VD för Virtual Genetics. För ytterligare information: Göran Häss, VD Virtual Genetics. Tel. 08 - 508 84 400 Nordiska Fondkommission AB anger aktuella köp- och säljkurser för bolagets aktier: www.nordiska.com Virtual Genetics AB utvecklar högteknologiska lösningar inom området för bioinformatik. Företaget bildades 1997 och arbetar med teknik som väsentligt förenklar analysen av stora informationsmängder inom främst läkemedelsutveckling och medicinsk informationssökning. Virtual Genetics avser att under 2001 ansöka om notering på Stockholms Fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT00250/bit0002.pdf