Virtual Genetics och Computer Associates tecknar teaming agreementavtal

Virtual Genetics och Computer Associates tecknar teaming agreementavtal Virtual Genetics och Svenska Computer Associates har tecknat ett "Teaming Agreement" för att utvärdera möjligheter till globalt samarbete inom bioinformatikområdet. Målsättningen med denna överenskommelse är att snarast utvärdera möjligheter till gemensamt samarbete inom utveckling och distribution av programvaror för medicinsk forskning och utveckling. - Computer Associates, världens största mjukvarutillverkare, är en värdefull framtida partner för Virtual Genetics fokusering inom bioinformatikområdet. Företagens respektive produkter, tillsammans med Computer Associates styrka och resurser, kompletterar varandra mycket väl på denna snabbt växande marknad, säger Göran Häss, VD för Virtual Genetics. För ytterligare information: Göran Häss, VD Virtual Genetics. Tel. 08-508 84 400 Nordiska Fondkommission AB anger aktuella köp- och säljkurser för bolagets aktier: www.nordiska.com Virtual Genetics AB utvecklar högteknologiska lösningar inom området för bioinformatik. Företaget bildades 1997 och arbetar med teknik som väsentligt förenklar analysen av stora informationsmängder inom främst läkemedelsutveckling och medicinsk informationssökning. Virtual Genetics avser att under 2001 ansöka om notering på Stockholms Fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00950/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00950/bit0002.pdf