Virtual Genetics till börsen

Virtual Genetics till börsen Virtual Genetics styrelse har beslutat att ansöka om notering av företagets aktier på Stockholms Fondbörs O-lista. Noteringen skall genomföras under hösten i år. - Vi vill genom en notering öka visibiliteten av företaget och området Bioinformatik vilket är ett starkt expansivt område inom läkemedelsforskning. Noteringen kommer att ske för att underlätta våra expansionsplaner både i Sverige och Internationellt. Det ligger samtidigt i linje med vår tidigare kommunicerade målsättning, säger Göran Häss, VD för Virtual Genetics. För ytterligare information: Göran Häss, VD Virtual Genetics, tel. 08-508 84 400 (direkt tel. 08-508 84 417) Nordiska Fondkommission AB anger aktuella köp- och säljkurser för bolagets aktier: www.nordiska.com Virtual Genetics AB utvecklar högteknologiska lösningar inom området för bioinformatik. Företaget bildades 1997 och arbetar med teknik som väsentligt förenklar analysen av stora informationsmängder inom främst läkemedelsutveckling och medicinsk informationssökning. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000510BIT00890/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000510BIT00890/bit0002.pdf