Lyckad lansering av SBI-listade Vision Parks nya underhållningskoncept för Internet och TV I anslutning till att Sverige spelade sin första match i Hockey VM lanserades Vision Parks och TV3:s gemensamma Internetsatsning, med bl. a en tredimensionell s k "Chat". Vision Park har utvecklat en av de mest teknologiskt ledande chattarna i världen och befäster därmed sin roll som Content Provider. Den stora lanseringen till allmänheten sker i slutet av denna vecka genom en reklamkampanj i TV3. På den tredimensionella chatten kommer det under hela VM perioden förekomma kändis-chattar, där TV3:s tittare kan umgås med kändisar direkt på plats i St Petersburg. Chaten är unik genom att den har avancerad grafik och funktionalitet och kan användas via låghastighetsmodem, som de flesta konsumenter har tillgång till via hemmet. För TV3:s Hockey VM-sajt har Vision Park även producerat; "Hockeydobbel", ett spel där man satsar på matchresultat, samt "Hockey-frågesport". Tjänsterna finns tillgängliga på www.tv3.se. Samarbetet mellan Vision Park och TV3 är ett exempel på den pågående integrationen mellan olika media som skapar helt nya former för underhållning. -- Den nu lanserade chatten bygger på världsledande teknologi och det finns en stor affärsmässig potential. Vår ambition är att sälja produkten på global basis och vi har redan många förfrågningar från företag som vill erbjuda sina kunder spännande online-underhållning, säger Vision Parks VD Thomas Brühl. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Thomas Brühl, VD, Vision Park 08-545 89 200 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00850/bit0002.pdf