O-liste noterade Vision Park inleder Internetdistribution tillsammans med Diggibag.com Vision Park har ingått avtal med Diggibag.com avseende test av nedladdning av några av Vision Parks produkter direkt över Internet. Samarbetet med Diggibag tillför ytterligare en kanal för direktförsäljning och elektronisk distribution av Vision Parks underhållningsprodukter. Initialt ska ett par av Vision Parks produkter testas att distribueras med den nya tekniken. Denna nya kanal ger ökad tillgänglighet för slutkonsumenterna som får möjlighet att köpa produkter när som helst på dygnet. - Den stora fördelen är att tekniken kan användas redan idag via vanliga modem, kommenterar Thomas Brühl VD Vision Park. Vår strategi är att jobba med flera alternativa distributionskanaler; försäljning av fysiska produkter via butik eller e-handelssiter, försäljning och nedladdning via nätet och slutligen varianten där kunden betalar för att använda produkten under begränsad tid. För mer information kontakta: Thomas Brühl, VD, Vision Park, 08-545 89 200 Ann Charlotte Svensson, Investor Relations-ansvarig, 08-545 89 208 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/29/20000629BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/29/20000629BIT00620/bit0002.pdf