SBI-listade Vision Park representerar Virgin Interactive i Skandinavien, beräknad intäktsnivå 40 Mkr Vision Park Distribution har avtalat om samarbete med Virgin Interactive avseende distribution av deras samliga titlar i Skandinavien. Avtalet, som förväntas bidra med en omsättning på cirka 40 miljoner kronor, innebär också att Vision Park har möjlighet till att anpassa Virgin Interactives titlar till de skandinaviska marknaderna. Virgin Interactive är en stor internationell publisher och en av de ledande aktörerna inom e-underhållning i Europa. Bolaget är resultatet av en sammanslagning av amerikanska Interplay och engelska Virgin. Interplay används som label i USA och Virgin i Europa. Bolaget har en bred produktportfölj med titlar för flera olika plattformar, bl a PC/cd-rom, Playstation 2 och Internet. -Virgin Interactive har mycket gott anseende i branschen med en attraktiv produktportfölj. Samarbetsavtalet stärker vår konkurrenskraft som Content Provider i Skandinavien, säger Thomas Brühl, VD Vision Park. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Thomas Brühl, VD, Vision Park 08-545 89 200 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00310/bit0002.pdf