Fortsatt kampanjpris på MMS från Vodafone

Fortsatt kampanjpris på MMS från Vodafone Vodafone förlänger introduktionskampanjen för MMS och erbjuder sina kunder att skicka bildmeddelanden med ljud och text mellan mobiltelefoner för endast 1.50 kronor styck. Kampanjpriset sträcker sig fram till den 30 april i år. MMS tillför en ny dimension till mobil kommunikation och erbjuder mobilanvändare att dela upplevelser i bild, ljud och text, från vilket tillfälle och i vilken sinnesstämning som helst, via sina mobiltelefoner. - Vi har sedan vi lanserade Vodafone MMS i oktober förra året märkt av ett mycket stort intresse från våra kunder att kommunicera i bilder, vilket inte minst avspeglat sig i försäljningen av våra live-telefoner Panasonic GD87 och Nokia 7650, säger Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument. - Samtidigt är det först nyligen som alla aktörer på den svenska telemarknaden kan erbjuda sina kunder MMS-tjänster vilket innebär att vi nu har förutsättningarna för att arbeta fram fullt fungerande tekniska lösningar för att kunna skicka MMS mellan olika operatörer. Vi hoppas att vi under våren kan lösa detta. Fram tills att alla dessa bitar är på plats väljer vi att erbjuda våra MMS till fortsatt kampanjpris, säger Göran Mannerstråle. Att ta emot ett MMS kostar ingenting. Mottagare som inte har MMS- anpassade mobiltelefoner får ett textmeddelande med en adress till en webbsida, där de kan titta på bildmeddelandet. Det gäller oavsett vilken operatör mottagaren har. Kampanjpriset på 1.50 kronor per MMS gäller fram till den sista april i år. Tjänsten fungerar med alla Vodafones abonnemang och kontantkort. För de mobilanvändare som har Nokia- eller Sony Ericssontelefoner som kan hantera MMS, är det bara att skicka ett SMS med texten "MMS" till nummer 9989 så kommer inställningar för MMS automatiskt till telefonen. För mer information kontakta: Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Verksamheten bedrivs av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc, resterande aktier innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 270 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT00470/wkr0002.pdf