Gourmet guidar Vodafones kunder till rätt vin och restauranger

Report this content

Vintips och Gourmet 199 Bord direkt i mobiltelefonen Gourmet guidar Vodafones kunder till rätt vin och restauranger Nu behöver inte Vodafones kunder stå villrådiga inför Systembolagets digra vinutbud. Inte heller tveka i valet av restaurang som har bästa menyn när man som mest behöver den. Genom det nya konsumentkonceptet Vodafone live! finns tidningen Gourmets vintips och guidebok till Sveriges bästa restauranger - Gourmet 199 Bord - direkt i mobiltelefonen. Gourmet kommer att leverera sina tjänster under eget varumärke. Vodafone live!, Vodafones nya koncept på konsumentsidan som kommer att lanseras före jul, gör det enklare och roligare att använda mobiltelefonen. Vodafone live! innehåller de senaste tjänsterna inom mobil kommunikation i färg, ljud och bild och dessa förpackas med de senaste kameratelefonerna på marknaden. Konceptet säljs i ett paket där mobiltelefon och alla tjänster är färdiga att använda direkt när man går ut ur affären. - Vi är mycket nöjda med att Gourmet valt att samarbeta med oss. Gourmet är Sveriges ledande guide inom gastronomi och erbjuder flera tjänster som lämpar sig särskilt bra för det mobila livet, som vintips när man som mest behöver dem och restaurangtips med kontaktdata var man än befinner sig, säger Göran Mannerstråle, chef affärsområdet Konsument på Vodafone. För Gourmet innebär avtalet förutom en ny kanal till sina läsare också nya intäktsmöjligheter för sitt tjänsteutbud. - Det finns ett stort behov bland våra kunder att ta del av vårt utbud var de än är och med Vodafone har vi hittat en attraktiv samarbetsform för detta ändamål. De mobiltelefoner som ingår i Vodafone live! med färgskärmar och bildmöjligheter erbjuder också helt nya upplevelser av mobil kommunikation vilket går i linje med vår tidning och vår närvaro på nätet, säger Jan Nilsson, Chefredaktör på Gourmet. Bild som är ett montage på hur Gourmets tjänsteutbud kommer att presenteras i Vodafone live! finns att hämta på http://www.vodafone.se/pressbilder. Bilden är fri för publicering. För mer information kontakta: Vodafone Göran Mannerstråle, affärsområdeschef Konsument Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se David Erixon, marknadschef Konsument Telefon: 0709-61 47 77, e-post: david.erixon@vodafone.se Gourmet Jan Nilsson, chefredaktör Telefon: 08-506 511 52, 0709-47 90 39, e-post: j.nilsson@gourmet.se Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Verksamheten bedrivs av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 73,1 procent av aktierna och resterande 26,9 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 229 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/05/20021105BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/05/20021105BIT00170/wkr0002.pdf