GPRS-telefoner klättrar mot toppen av Vodafones försäljningslista

GPRS-telefoner klättrar mot toppen av Vodafones försäljningslista Mobiltelefoner med GPRS-funktion utmanar nu på allvar GSM-telefonerna i popularitet hos svenska mobilanvändare. Det visar försäljningslistan från Vodafone för augusti. I synnerhet är det Sony Ericssons GPRS- telefoner som ligger i framkant och intar såväl plats nummer två som tre endast slagna av Nokias storsäljare 3310. - Det är tydligt att allt fler upptäcker fördelarna med att snabbt och enkelt kunna ta del av nyheter och allehanda information som svenska medier, företag och organisationer tillhandahåller via mobilt Internet till mobiltelefonen. Lägg där till kommande tjänster som att kunna skicka ljud- och bildmeddelanden mellan mobiltelefoner, vilket gör att vi tror att GPRS-telefonerna inom en snar framtid toppar vår försäljningslista, säger Tommy Sundström, vice VD Vodafone i Sverige och ansvarig för Vodafones butikskedja i Sverige. - Det är uppenbart att Sony Ericsson positionerat sig väl inom GPRS- telefonin. Av de sju mobiltelefoner på listan med GPRS-funktion är de tre första från Sony Ericsson med T65:an och R600 som andra och tredje mest sålda mobiltelefon och T68i på sjätte plats, säger Tommy Sundström. Försäljningslista mobiltelefoner augusti 2002, Vodafone Fabrikat Modell Funktion Nokia 3310 Sony Ericsson T65 GPRS/EMS Sony Ericsson R600 GPRS/EMS Nokia 3410 WAP Nokia 5210 WAP Sony Ericsson T68i GPRS/MMS/Bluetooth Nokia 6310i GPRS/Bluetooth Nokia 3510 GPRS/MMS Sony Ericsson T200 GPRS/EMS Nokia 6510 GPRS För mer information kontakta: Tommy Sundström, vice VD, Vodafone i Sverige Telefon: 0708-33 15 10, e-post: tommy.sundstrom@vodafone.se Europolitan Vodafone AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Verksamheten bedrivs av Europolitan Vodafone AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 73,4 procent av aktierna och resterande 26,6 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 229 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/06/20020906BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/06/20020906BIT00090/wkr0002.pdf