Javaspel i Vodafone live! ger väntan liv

Javaspel i Vodafone live! ger väntan liv Nu blir det roligare att vänta. Med Vodafone live! kan man spela tennis på bussen, rädda världen från utomjordingar i taxin eller få en nostalgisk kick av PacMan just när som helst. Vodafone live! innehåller närmare 40 javaspel varav ett trettiotal är anpassade för kameramobilen Sharp GX10i. Vodafone live! erbjuder nu cirka 30 olika javaspel nedladdningsbara direkt från mobilen Sharp GX10i. Spelen spänner över fem kategorier - Sport, Action, Äventyr, Pussel & kortspel samt Klassiker. Bland klassikerna märks javaspel som PacMan, Asteroids och Galaxian och i sportkategorin finns Formel 1-, tennis- och bowlingspel samt biljard där det sistnämnda spelet erbjuder mobila matcher online mot kompisar. Inom kort kommer också actionspelet Rayman 3 med den ledlöse Rayman att bli tillgänglig i mobiltelefonen. - Det känns fantastiskt kul att kunna erbjuda en sådan fyllig katalog javaspel till våra live-kunder. Mobiltelefoner går allt mer mot att också vara mobila spelkonsoller, det gäller inte minst vår live-mobil Sharp GX10i. Via Vodafone lives menysystem är det enkelt och smidigt att direkt från mobilen ladda hem de senaste spelen för att ha lite roligare väntan tills det att kompisen dyker upp eller bussen kommer, säger Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument på Vodafone Sverige. Flera av de mest kända spelutvecklarna levererar spelen i Vodafone lives utbud: COM2US, Digital Bridges, Gameloft, G-mode, Handy-Games, iFone/Atari, Namco, Taito och THQ. Det finns två priskategorier på javaspelen i Vodafone live - 30 kronor och 50 kronor. När väl spelet är nedladdat kan användaren spela det så många gånger han eller hon vill. Från start innehåller Vodafone live! närmare 40 javaspel där utbudet kontinuerligt kommer att fyllas på. Av dessa spel är cirka 30 anpassade för att fungera i Sharp GX10i, cirka 20 spel anpassade för Nokia 7650 och cirka 5 spel anpassade för Nokia 3650. Följande javaspel finns för närvarande att ladda ner från Vodafone live: Bowling, BusinessMan, City Racer, Com2Us Reversi, Com2Us Tennis, Glider Action, SEED, Denki Blocks, Earth Invasion, Gulo´s Tale, Prince of Persia, Rayman 3, Siberian Strike, G-mode Billiards, G-mode Kung Fu, G- mode Poker, Rally, Skips & Hops, Stormy Sight II, 007 Ice Racer, Asteroids, Centipede, Curling, Galaxian, Gator Panic, Mr Driller, PacMan, Ferrari Test Track, Zoy's Rescue Mission, Arkanoid, Bubble Bobble, Puzzle Bobble, Space Invaders, Astrosmash, Moto GP, Skyland och Snood. Om Vodafone live! Med Vodafone live! kan användarna fotografera, skicka och ta emot färgbilder, ladda ner och spela spel, skicka e-post, ladda hem polyfoniska ringsignaler, ta del av de senaste nyheterna, hämta information i färg och bild om allt från sport och väder till bästa restauranger och senaste filmutbud, och naturligtvis, ringa eller ta emot samtal. Erbjudandet säljs i ett paket där kameramobilerna som ingår är förprogrammerade för alla tjänster och färdiga att använda direkt när man går ut ur affären. Tjänsterna nås sedan enkelt genom Vodafone lives eget användargränssnitt direkt från mobilen. För närvarande ingår kameramobilerna Sharp GX10i, Panasonic GD87, Nokia 7650 och Nokia 3650 i konceptet och under 2003 planerar Vodafone att erbjuda ännu fler Vodafone live-mobiler från olika mobiltelefontillverkare. Pressbilder på Sharp GX10i och javaspel finns att hämta på: http://www.vodafone.se/pressbilder För mer information kontakta: Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se David Erixon, marknadschef affärsområde Konsument Telefon: 0709-61 47 77, e-post: david.erixon@vodafone.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00220/wkr0002.pdf