Ny live-mobil öppnar för kontankortskunder i Vodafone live!

Ny live-mobil öppnar för kontankortskunder i Vodafone live! Nu, lagom till jul, öppnar Vodafone dörren för ännu fler att skicka och ta emot bildmeddelanden och ta del av Vodafone lives värld i färg, ljud och bild. Det sker genom den nya kameramobilen Sagem My V65 med live- funktion, som erbjuds till ett mycket förmånligt pris tillsammans med Vodafones kontantkort. Vodafone passar också på att förenkla prisstrukturen för sitt kontantkort. - Det är jättekul att vi nu kan erbjuda en kameramobil med live- funktion till ett så förmånligt pris. Vi tror speciellt att många av våra kontantkortkunder kommer att tilltalas av Sagem My V65 och de kommunikationsmöjligheter som Vodafone live! erbjuder, som bildmeddelandetjänster och e-postfunktion. Inte minst som vi vet att dessa kunder lever ett mycket aktivt liv där mobil kommunikation spelar en central roll i tillvaron kring vänner och aktiviteter, säger Geraldine Wilson, chef för Vodafone Sverige kommersiella organisation (CCO). Sagem My V65 finns i handel från och med början av december och säljs med Vodafones kontantkort med ett rekommenderat pris från Vodafone på 1595 kr. I januari nästa år kommer Vodafone Sverige också att på bred front lansera Motorola V525 inom live-erbjudandet och även den kommer att erbjudas till ett mycket attraktivt pris tillsammans med Vodafones kontantkort. Rekommenderat pris från Vodafone blir 1895 kr. Vodafone har den senaste tiden fyllt på live-portalen med nytt innehåll som gör mobil kommunikation ännu roligare. Framför allt märks Simpsons värld där live-användarna bland annat hittar ringsignaler med Simpsontema och kan ladda ner animerade bilder på Homer och de andra figurerna i Springfield. Dessutom finns nya ringsignaler att hämta i live! som utgår från originalmusik. Det handlar om utdrag av orginallåtarna - med sång och allt - som användarna kan ladda ner till sina mobiler. De kan också välja bland diverse ljudeffekter. Till det kommer nya javaspel i live-portalen och nya leverantörer av vädertjänster, börsinformation och nöjesinformation. Vodafone erbjuder från och med nu sitt kontantkort med samma förmånliga tariffer för såväl oregistrerade som registrerade kunder. Det betyder till exempel att alla Vodafones kontantkortskunder ringer till priset 40 öre kvällar (19.00-07.00) och helger (lördagar, söndagar och allmänna helgdagar) till det fasta nätet och till andra Vodafonekunder samt sms:ar för 75 öre mellan klockan 18.00-20.00 alla dagar. För mer information om priser och villkor för Vodafones kontantkort, besök www.vodafone.se Pressbilder Pressbilder på de två nya Vodafone live-mobilerna Sagem My V65 och Motorola V525 finns att hämta på http://www.vodafone.se/433.jsp?smid=3 För ytterligare information kontakta: Johan Holmgren, Informationschef Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.se Om Vodafone live! Med Vodafone live! kan användarna fotografera, skicka och ta emot bildmeddelanden, videomeddelanden*, skapa och skicka sina egna Vykort**, ladda ner och spela spel, skicka e-post, ladda hem polyfoniska ringsignaler, ta del av de senaste nyheterna, hämta information i färg och bild om allt från sport och väder till bästa restauranger och senaste filmutbud, och naturligtvis, ringa eller ta emot samtal. Vodafone live! säljs i ett paket där kameramobilerna som ingår är förprogrammerade för alla tjänster och färdiga att använda direkt när man går ut ur affären. Tjänsterna nås sedan enkelt genom Vodafone lives egna användargränssnitt direkt från mobiltelefonen. Vid köp av någon av mobilerna som ingår med ett nytt abonnemang eller kontantkort får användaren tillgång till alla tjänster i Vodafone live! automatiskt. Detsamma gäller de som redan har kontantkort eller abonnemang inom Vodafone, de behöver bara komplettera med mobilen för att kunna ta del av tjänsterna i Vodafone live! För närvarande ingår Nokia 3200, Sony Ericsson Z600, Sharp GX20, Sony Ericsson T610, Sharp GX10, Nokia 3650, Nokia 7650 och Panasonic GD87 i erbjudandet och framöver planerar Vodafone Sverige för ännu fler Vodafone live-mobiler från olika mobiltelefontillverkare. * Med Sharp GX20, Nokia 3650 och 7650 ** Med Sony Ericsson Z600. Fler live-mobiler kommer att ha vykortstjänsten framöver ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00390/wkr0002.pdf