Vodafone förlänger MMS-kampanj

Vodafone förlänger MMS-kampanj Vodafone Sverige förlänger introduktionserbjudandet att skicka bild, text och ljus, s.k. MMS, för endast 1,50 kr per meddelande. Introduktionspriset kommer att gälla till slutet av augusti. Därefter gäller en ny prissättning som bygger på hur stort MMS-meddelande man skickar. MMS tillför en ny dimension till mobil kommunikation och erbjuder mobilanvändare att dela upplevelser i bild, ljud och text från vilket tillfälle och i vilken sinnesstämning som helst via sina mobiltelefoner. - Vi märker en tydligt ökad efterfrågan på mobiltelefoner utrustade för bildkommunikation, och inte minst på telefoner med fotograferingsmöjligheter. Genom att förlänga introduktionspriset räknar vi att fler kunder ser möjligheterna att utrycka sig i bild med mobilen, säger Göran Mannerstråle, chef för affärsområdet konsument på Vodafone i Sverige. Utvecklingen av kameramobiler går framåt i hög takt. Redan idag kan man spela in och skicka videosnuttar från vissa telefonmodeller. Inom något år kommer det kameramobiler som har en mycket större upplösning på bilderna än dagens kameramobiler, och därmed kan meddelandena bli ännu större. För att möta kundens behov av att bland annat skicka video-MMS och högupplösta bilder inför Vodafone en ny prisklass för MMS-meddelande. Från 1 september sänker Vodafone priset för MMS (upp till 30 Kb) till 3,50 SEK (tidigare aviserat ordinarie pris är 4,80 SEK). Den nya prisklassen innefattar MMS-meddelande mellan 31 och 100 Kb. Priset för ett sådant MMS blir 5,50 SEK. För mer information kontakta: Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se Johan Holmgren, informationschef Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00330/wkr0002.pdf