Vodafone i storaffär med Skanska

Vodafone i storaffär med Skanska Skanska AB väljer Vodafone Sverige som ny leverantör av företagets mobiltelefoni. Avtalet löper under två år och omfattar omkring 8 500 abonnemang och innebär att Skanska på vissa kontor kommer att ersätta fast telefoni med Vodafones koncept Det trådlösa kontoret. Samtliga av Skanskas mobila medarbetare kan ringa andra medarbetare med kortnummer, oavsett om de ringer till en fast eller mobil telefon. Dessutom får Skanska tillgång till en sammanhängande nummerserie på 15 000 telefonnummer. - Vi är mycket glada för att vi har fått detta stora förtroende av Skanska, Sveriges största byggföretag. Våra företagslösningar är mycket flexibla. De passar såväl storföretag som Skanska som små och medelstora företag. De ger kunderna såväl tekniska som ekonomiska fördelar, vilket är viktigt för ett företag som Skanska som har personal både på kontor och ute på fält, säger Jon Risfelt, vd och koncernchef för Vodafone i Sverige. - Vodafone har presenterat en mycket bra lösning. Vi får tillgång till en rad olika tjänster som passar den mobila miljö som vi arbetar i, säger Gunnar Jürss, inköpschef på Skanska Sverige AB. Detta ger oss en kostnadseffektiv telefoni med hög mobilitet. För mer information kontakta: SKANSKA Gunnar Jürss, Inköpschef, Skanska Sverige AB Telefon: 08-504 357 33, e-post: gunnar.jurss@skanska.se VODAFONE Anders Sjöholm, Ansvarig affärsområdet Företag & Telematik, Vodafone Sverige AB Telefon: 0708-33 10 22, e-post: anders.sjoholm@vodafone.se Johan Holmgren, Informationschef, Vodafone Sverige AB Telefon: 0708-33 14 00, e-post: johan.holmgren@vodafone.se Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. I Sverige representeras Vodafone Group av Europolitan Holdings AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 71 procent av aktierna och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investment- bolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 229 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT00440/wkr0002.pdf