Vodafone lanserar Sveriges första mobila musikbutik

Vodafone lanserar Sveriges första mobila musikbutik Nu kan Vodafones 3G-kunder ladda ner musik i fullängd och CD-kvalitet direkt till mobilen. Idag lanserar nämligen Vodafone i samarbete med flera av de största musikbolagen en ny unik musiktjänst i Vodafone live! med 3G. Med över 3000 låtar i fullängd, från flera av Sveriges och världens stora artister och musiker, är detta ett nytt sätt för mobilbranschen och musikbranschen att distribuera, paketera och sälja musik. Vodafones nya musiktjänst innebär att Vodafones kunder kan köpa låtar i fullängd (AAC-format) direkt från sina 3G-mobiler, ladda hem musiken till sina mobiler och lyssna på låtarna via mobilernas mediaspelare. Vodafone samarbetar med flera av de stora skivbolagen, bl a Sony BMG och Warner Music, kring tjänsten. - Det här är en unik och spännande tjänst som vi vet att våra kunder starkt efterfrågar. Med 3G-mobilen i handen kan de ladda hem musik när de spontant känner för det och lyssna på låtarna direkt, var de än är. Att musik och mobiltelefoni hör ihop är det ingen tvekan om, det visar inte minst de senaste årens försäljningsframgångar av ringsignaler, och nu tar vi tillsammans med skivbranschen ytterligare ett jättesteg för att koppla musik till mobilen, säger Anders Jensen, chef innehållstjänster Vodafone Sverige. Vodafones musikkatalog innehåller över 3000 låtar i fullängd och utbudet kommer ständigt att fyllas på. Vodafones kunder hittar tjänsten i den mobila tjänsteportalen Vodafone live! där kan de köpa låtar styckvis för 15 kr eller prenumerera på ett musikpaket med fem låtar i månaden för 45 kr, vilket ger ett pris på 9 kr/låt. Alla låtar som användaren laddar hem till mobilen sparas också automatiskt online - under "Min Musik" - i tjänsteportalen. Det innebär att användarna alltid har tillgång till de låtar de har köpt, även om de för tillfället inte har dem sparade i sin mobil. Utöver fullängdslåtar erbjuder Vodafone lives musiktjänst en mängd ringsignaler och även musikvideos. Vodafone musiktjänst fungerar tillsammans med Vodafones 3G-mobiler Motorola V980, Motorola E1000, Sony Ericsson V800, Nokia 6630 och Sharp 902. Alla mobiler levereras med stereohörlurar och minneskort. För mer information kontakta Anders Jensen, chef innehållstjänster, Vodafone Sverige Telefon: 0708-33 13 17, e-post anders.jensen@vodafone.com Paul Moonga, chef Privatmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0734-25 26 28, e-post paul.moonga@vodafone.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041110BIT20380/wkr0001.pdf