Vodafone lanserar tre nya abonnemang

Vodafone lanserar tre nya abonnemang Nu lanserar Vodafone tre nya abonnemang för konsumentmarknaden - Vodafone Ett pris, Vodafone Vänner och Vodafone Fria Minuter. Vodafone Ett pris är ett abonnemang med låg månadsavgift - 79 kronor - som vänder sig till kunder som vill ha bästa möjliga kontroll på sina telefonikostnader. Oavsett vilket nät de ringer till eller tid på dygnet är priset för röstsamtal 2,25 kronor och videosamtal 5,95 kronor. Vodafone Vänner är ett abonnemang som vänder sig till de av Vodafones mobilkunder som vill ringa varandra synnerligen billigt - närmare bestämt för 0 kronor i minuten, dygnet runt. Det enda som tillkommer är en startavgift på 50 öre per samtal. Till övriga nät är minutkostnaden för röstsamtal 2,25 kronor och för videosamtal 5,95, oavsett tid på dygnet. Månadsavgiften är 129 kronor. Vodafone Fria Minuter är en abonnemangsform med två alternativ. Med Fria Minuter 60 får kunden 60 fria samtalsminuter per månad, oavsett till vem och när hon ringer. Dessutom ringer kunden till andra Vodafone-kunder för o kronor per minut, bara startavgiften på 50 öre per samtal tillkommer. Månadsavgiften för Fria Minuter 60 är 199 kronor. När de fria minuterna ringts upp är priset för röstsamtal 2,25 kronor till andra nätverk dygnet runt och 5,95 kr för videosamtal. Med Fria Minuter 120 får kunden 120 fria samtalsminuter per månad, oavsett till vem och när hon ringer. Månadsavgiften för Fria Minuter 120 är 299 kronor. När samtalsminuterna har ringts upp är priset för röstsamtal 1,99 kronor till andra nätverk dygnet runt och 5,95 kr för videosamtal. För samtliga abonnemang gäller följande priser: Startavgift 0,50 kr SMS 1,10 kr/styck MMS (1-100 kB) 2,80/styck MMS (101-300 kB) 9,50 kr/styck Data GPRS/3G 20 kr/MB. Vodafones kunder kan teckna pluspaket i olika storlekar som ger billigare sms och datatrafik. Abonnemangen gäller både Vodafones 3G- och 2G-kunder. I samband med att dessa abonnemang lanseras kommer Vodafones tidigare abonnemangsform Mitt Val att sluta sälja. Abonnemangen finns tillgängliga i butik från och med onsdag 10 november. För mer information kontakta: Paul Moonga, chef Privatmarknad, Vodafone Sverige Telefon: 0734-25 26 28, e-post: paul.moonga@vodafone.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/08/20041108BIT20190/wkr0001.pdf